Nedan följer de köpvillkor som du godkänner i samband med att du genomför ett köp hos oss på melimelihome.se eller i vår fysiska butik.

Generella villkor

Du måste vara 18 år eller ha målsmans godkännande för att beställa från MELIMELI.

Priser

Priserna i butiken anges i svenska kronor (SEK) och alla priser är inklusive 25 % moms.
Vi reserverar oss för prisändringar till följd av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser baserat på oriktig information. Vi förbehåller oss rätten att justera priset.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbsida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.

Beställningsinformation

När din beställning blivit genomförd skickas en orderbekräftelse till den e-mailadress som uppgetts i kassan. I orderbekräftelsen finns information kring beställningen såsom fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad. Om något är fel i beställningen, ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-mail eller genom att ringa till oss.

E-mail: [email protected]
Telnr: 08-280038

Betalning

För kunder inom Sverige erbjuder vi betalningslösningar via Svea Ekonomi, antingen med kontokort/kreditkort eller genom faktura. Genom att lämna dina uppgifter i kassan godkänner du Sveas allmänna villkor.
Om du som kund väljer faktura som betalningsmetod skickas denna ut via e-mail dagen efter beställning kommit in till vårt lager. Betalningstiden är alltid minst 14 dagar från fakturadatum. För mer information om exempelvis förseningsavgifter och räntor se Sveas betalningsvillkor.

Om du som kund väljer kortbetalning med VISA/Mastercard debiteras summan normalt sett direkt vid köp i samband med beställning. Om du lagt en order på en beställningsvara så reserveras beloppet först vid order och dras sedan när din order är redo för leverans.
Vi kan tyvärr inte acceptera American Express som kortbetalning i dagsläget.

För kunder utanför Sverige (Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Spanien, Frankrike och Nederländerna) erbjuder vi kortbetalningar med VISA/Mastercard via Stripe som betalningsleverantör.

Säker anslutning

På MELIMELIs hemsida används så kallade ”säkra sidor” där information skickas via krypterad överföring. Certifikaten till hemsidan utfärdas av godkända leverantörer såsom GlobalSign och DigiCert. Leverantörerna garanterar att det är webbplatsen som tillhör MELIMELI kunden kommunicerar med och att all information som överförs är krypterad. På de flesta webbläsare finns det symboler bredvid adressfältet som visar om webbplatsen är säker eller osäker. Det går även att se om en hemsida är säker genom att kolla om webbadressen börjar med https://. Om den istället börjar med http:// är det en osäker webbplats.

Leveranstider

Möbler som finns på lager levereras inom cirka 7-10 dagar från det att vi bokat ut din order i Sverige, i övriga Skandinavien tar det cirka 14 dagar. Möbler som görs på beställning levereras till vårt lager inom 6-8 veckor. Om det skett förseningar i din leverans (utan att vi meddelat dig) ber vi dig kontakta oss direkt via e-mail eller via telefon.

För vårt detaljsortiment som finns på lager gäller leveranstid cirka 2-7 dagar från beställning. Du kan även välja att hämta din beställning i vår butik i Stockholm. Din beställning brukar då vara redo för upphämtning inom 2 timmar för lagd order och inom butikens öppettider.

Du hittar mer information om frakt och returer här.

Ångerrätt

På lagervaror har kunden en lagstiftad ångerrätt på 14 dagar från det att varan mottagits. På beställningsvaror gäller ångerrätten 14 dagar från datumet då ordern lades. Kunden har själv ansvar att se om beställd produkt är lagervara eller beställningsvara. Vid eventuell ånger ska produkten vara i säljbart skick med oskadad förpackning. Med stöd i svensk lag kan köp vars plombering/emballage brutits inte returneras, med undantag för MELIMELIs mattor. Vid brutet emballage på mattor är det kundens ansvar att se till att produkten är packad så att den klarar returfrakten oskadd.

Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela produktsumman, kostnaden för frakt och eventuell returfrakt återbetalas ej.

Notera att för outhämtade paket eller leveranser som ej går att genomföra pågrund av omständigheter orsakade av dig som kund kan medföra ytterligare avgifter. Du hittar mer information om avgifter, frakt och returer här.

Retur på grund av storlek

Det är kundens ansvar att ta reda på att beställd produkt kan komma in genom dörröppningar och eventuella trappor innan leverans. MELIMELI frånsäger sig ansvaret att ta emot returer på grund av detta. Företaget ansvarar heller inte för direkt eller indirekt skada eller förlust som kan uppstå för kund.

Reklamation

Vi vill såklart att du ska vara nöjd med din vara och strävar efter att inga produkter som vi tillverkar ska vara felaktiga, undermåliga eller skadade. Men ibland blir det inte som man tänkt sig. I enlighet med konsumentköplagen, har du som kund tre års reklamationsrätt från och med att varan mottagits. Meddela snarast en reklamation till vår mailadress [email protected] eller fyll i vårt reklamationsformulär. Vi följer praxis från Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Notera att vi inte godkänner reklamationer som kan klassas som normalt slitage. Vi godkänner inte heller reklamationer baserat på:

  • Förhållanden som orsakats av ej korrekt användning eller skötsel
  • Förhållanden som orsakats av yttre faktorer, t.ex. noppor från andra textilier eller solblekning till följd av en större mängd direktljus.
  • Sättningar i polstringsmaterial eller torrsprickor som ej påverkar funktionalitet eller utseende.

Force Majeure

Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets kontroll såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut och förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

0
Din varukorg
Din varukorg är tomTillbaka till shoppen