• Fraktbolaget kontaktar er per sms när er produkt/produkter är redo för leverans, där ni gemensamt kan bestämma leveransdag.
  • Uppbärning av möbler ingår endast i fraktkostnaden inom Stockholm, Storstockholm och Mälardalen. I övriga Sverige levereras produkterna till tomtgräns.
  • När möbeln är avlastad är du som mottagare tillsammans med chaufför skyldig att kontrollera leveransen.
    • Det är viktigt att du kontrollerar att du har fått rätt varor och att det inte finns synliga skador. Om allt är som det ska kommer den som levererat varorna be dig signera fraktsedeln.
  • Kontrollera att ingen transportskada har uppstått under leverans. Om transportskada uppstått noteras detta på samtliga sidor på fraktsedeln före påskrift och meddelar MELIMELI senast fem arbetsdagar efter mottagande. Transportskada, emballage och etikett fotodokumenteras.
  • Du bör omgående efter leveransen emballera av och kontrollera mottagna produkter. Eventuella skador som inte var synliga vid mottagandet skall anmälas till MELIMELI, även här gäller fotodokumentation av skadan, emballaget och etiketten.
  • Om emballaget behöver tas av för att få möbeln på plats, är det du som mottagare som bär ansvaret för eventuella skador på möblerna.
  • Ifall du önskar returnera dina varor, måste dessa returneras i original skick och i original emballage. Om du kastar förpackningen förlorar du möjligheten att returnera produkten. Vi rekommenderar därför att du sparar förpackningen tills du har bestämt dig.

Har du funderingar angående din leverans, kontakta oss på [email protected]. Övrigt som har med leveransen att göra hänvisar vi till vårt fraktbolag Sun-Com Logistics AB.

Vi önskar dig en fortsatt fin dag!
MELIMELI

0
Din varukorg
Din varukorg är tomTillbaka till shoppen