Varukorg

Totalt:
0.00kr

Villkor

Personuppgiftshantering på MELIMELIhome

Korrekta och relevanta personuppgifter är en nyckel för att vi ska kunna leverera möbler och -inredning av hög kvalitet med hög service och erbjuda relevanta tjänster och erbjudanden till våra kunder.

De personuppgifter som du lämnar ifrån dig till MELIMELIhome behandlas med största respekt. Vi behandlar dem med varsamhet och använder dem bara för avsedda ändamål. Vi respekterar alltid våra kunders önskemål gällande hantering av deras personuppgifter så långt det är möjligt och gällande lag tillåter. Vi säljer aldrig vidare dina uppgifter och delar endast med oss av dem till de partners vi anlitar för att fullgöra våra åtaganden mot dig som kund, t.ex. betalleverantörer och transportörer där deras tillgång till och rättigheter att använda uppgifterna är begränsade till att fullgöra vårt åtagande mot dig som kund.

Betalningar sker genom etablerade betallösningar från erkända leverantörer med största fokus på säkerhet. Vi strävar efter att i alla delar av vårt företag ständigt förbättra våra processer och våra system för att förbättra hanteringen och säkerheten av dina uppgifter.

När du genomför ett köp hos oss godkänner du att vi hanterar dina uppgifter för att kunna fullgöra vårt åtagande mot dig som kund. Du har alltid rätt att få veta vilka av dina personuppgifter vi hanterar, få dem rättade eller borttagna. För att få detta kontaktar du vår kundservice som hjälper dig.

Kommunikation

Vi använder våra kunduppgifter för att skicka relevant information till dig som kund. Det kan vara information om hur du underhåller dina produkter, inreder ditt hem, inredningstips och relevanta erbjudande.

Du har som kund alltid rätt att ta tillbaka ditt samtyckte till att vi skickar nyhetsbrev. Undantaget är kommunikation som krävs för att fullgöra vårt åtagande mot dig som kund, t.ex. leveransaviseringar, fakturor och liknande information direkt kopplade till ditt köp.

Du kan enkelt ta tillbaka ditt samtycke genom att i aktuellt e-postmeddelande från oss klicka på Avregistrera längst ner i meddelandet. Vill du inte längre ta emot någon kommunikation från oss förutom den som krävs för att fullgöra vårt åtagande mot dig som kund kontaktar du vår kundservice som hjälper dig.

Säker anslutning

På melimelihome.se använder vi oss av s.k. säkra sidor där informationen skickas via krypterad överföring. Våra certifikat utfärdas av godkända leverantörer, bl.a. av GlobalSign och DigiCert, och garanterar att det är E. Svenssons i Lammhult ABs webbplats du kommunicerar med och att all information överförs krypterad. I de flesta webbläsare finns det symboler bredvid adressfältet som visar om du befinner dig på en säker eller osäker webbplats. Det går även att se genom att webbplats du besöker börjar på https:// istället för http:// som är en icke-säker webbplats.

Cookies

På vår webbplats använder vi oss av cookies, både egna och från tredje part, för att ge dig som användare tillgång till funktioner som ökar användbarheten och som hjälper oss att göra vår webbplats bättre. En cookie är en textfil som sparas på din dator för att hjälpa dig i din surfning och ge dig tillgång till olika funktioner – till exempel för att kunna hålla reda på vad du har i varukorgen.

Allmänt

Melimeli grundades 2015 och har som ambition att erbjuda premiumprodukter inom inredning till riktigt attraktiva priser.

Melimeli AB
Nybrogatan 8
114 36 Stockholm
Org.Nummer: 559021-7278

E-postadress:
info@melimelihome.se
www.melimelihome.se

Beställningsinformation
När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan.
I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad. Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart via e-post eller telefon.
Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.

Leveranstider
Alla soffor görs på beställning och levereras inom 8-12 veckor. Om det skett förseningar i din leverans (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid) så ska du kontakta oss direkt via e-post eller telefon.

Priser
Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive 25 % moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Betalning
Kortbetalning Visa/Mastercard – 0 kr
Summan debiteras ditt betalkort i samband med att beställningen levereras till dig.
Vi använder betalväxeln Klarna som är PCI certfierade. Betalväxeln Klarna använder 3D Secure som är en global säkerhetsstandard, framtagen av VISA och Mastercard.
Överföringen av kortuppgifter sker med SSL-kryptering.
Faktura – 19 kr
Vi samarbetar med Klarna för betalning via faktura, en pappersfaktura skickas med i leveransen.
Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta.
Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress.

Personuppgiftslagen (PUL)
Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Vi följer
personuppgiftslagen sedan den trädde i kraft 1998. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt
att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register.

Ångerrätt
Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning.
Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt.
Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering/emballage har brutits.

Ångerrätten gäller ej för varan är specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund.
Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten.
Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan.

Reklamation
Meddela varför du inte godtar varan samt ange varför sätt du anser att varan är felaktig till e-post.
Vi skickar sedan en förbetald returfraktsedal och anvisningar till dig.
Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt.
Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället.
Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Ej uthämtade paket
Hämtar du ej ut dina varor, så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad.
Kostnaden för detta är för närvarande 2250 kr.
Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp.
Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Tvist
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Produktinformation
Vi reserverar sig för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter.
Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.

Force Majeure
Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Cookies
Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används.
Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.
Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner.
Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies.
Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida.
För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.