Vanliga frågor

Vi vill alltid finnas till hand för dig som kund och hjälpa dig få svar på dina frågor och funderingar kring leveranser, produkter, skötsel mm. Här kan du hitta svar på våra vanligaste frågor.

Välkommen till vår butik på Slussplan 5 i Gamla Stan i Stockholm. Vi har öppet följande tider:

Måndag till fredag: 11.00 – 18.00
Lördag: 11.30 – 16.30
Söndag: 12.00 – 16.00

Vår konceptbutik på Slussplan 5 i Gamla Stan i Stockholm har öppet följande tider:

Måndag till fredag: 11.00 – 18.00
Lördag: 11.30 – 16.30
Söndag: 12.00 – 16.00

Vårt tredjepartslager Sun-Com på Lagervägen 1 i Jordbro har öppet följande tider:

Helgfria Vardagar 9.00 – 17.00
Lördagar 9.00 – 13.00

Alla produktmått finns på respektive produktsida. För möbler ser du även mått på emballage som varorna levereras i.

Alla våra möbler går att få i olika tyger och färger. För att du lättare ska kunna välja erbjuder vi gratis tygprover. Fyll i vårt formulär och välj upp till 4 olika prover så skickar vi hem dem till dig. För att komma till vårt tygprovsformulär, klicka här.

Vår soffa Luca har avtagbar klädsel. På vår hemsidan kan du köpa en ny klädsel till din Luca-soffa. Du byter enkelt din klädsel själv och kan dessutom kemtvätta den.

Våra övriga soffor och fåtöljer med lösa sittdynor har enbart avtagbara fodral för dessa. Det går även att specialbeställa nya fodral till sittdynorna genom att maila oss på info@melimelihome.se. Observera att variationer i tygerna kan förekomma.

Övriga stoppade möbler såsom fåtöljer och sänggavlar har ej avtagbar klädsel.

Våra kuddar, plädar och övrigt detaljsortiment levereras till ditt närmaste ombud, normalt sätt inom 2-3 arbetsdagar.

Möbler som på vår hemsida anges vara i lager levereras inom 5-10 arbetsdagar, men du får en avisering efter 2-3 arbetsdagar för att boka in din leverans.

Möbler som på vår hemsida inte anges vara i lager tillverkas på beställning och levereras normalt inom 6-8 veckor.

Vi kan tyvärr inte lagerhålla beställda varor mer än 14 dagar från det att lagret mottagit din order.

Efter genomförd beställning får du en orderbekräftelse med information om ditt köp. När din order skickas från vårt lager får du sedan ett leveransbesked via e-post eller SMS.

Bor du i Stockholm eller inom Mälardalen ingår bärhjälp, montering och bortforsling av emballage. I övriga Sverige levererar vi till trottoaren.

Har du valt att hämta din vara själv så gör du det hos Sun-Com på Lagervägen 1 i Jordbro. Du kan hämta din vara efter 2 timmar från det att du fått besked om upphämtning.

Sun-Coms öppettider är:
Helgfria Vardagar 9.00 – 17.00
Lördagar 9.00 – 13.00

Vi kan tyvärr inte lagerhålla varor mer än 14 dagar från det att du har aviserats om upphämtning/leverans.

Det är viktigt att du som kund noga undersöker om paketet är skadat vid leverans och innan du signerar leveranssedeln.

Vi ansvarar för eventuell defekt eller skada på din order som uppstått innan leverans eller under transport.

För att skapa ett reklamationsärende, vänligen fyll i detta formulär.

Våran kundtjänst kommer sedan ta kontakt med dig så snabbt som möjligt.

För att skapa ett reklamationsärende, vänligen fyll i detta formulär.

Våran kundtjänst kommer sedan ta kontakt med dig så snabbt som möjligt.

Du har enligt distansköplagen rätt att ångra ditt köp och returnera din vara till oss inom 14 dagar från det att du mottagit denna. Varan ska vara i oskadat skick och i obruten originalförpackning. Observera att du som kund står för returfrakten, vilket debiteras vid återbetalning.

För att returnera din vara, kontakta oss på info@melimelihome.se så skapar vi en returfraktsedel.

Uppskattade kostnader för returfrakt:
Kuddar, plädar och övrigt detaljsortiment: 59 kr
Soffor, fåtöljer, mattor och andra skrymmande lagervaror: 1500 kr

Observera att distansköplagen ej gäller för beställningsvaror såsom soffor och fåtöljer.

Vi har en modulsoffa som heter Lucie. Den går att konfigurera så den passar alla behov. 2-sits, 3-sits, 4-sits, 5-sits, hörnsoffa, schäslong, med och utan armstöd, puff, osv. Bara fantasin sätter gränser. Läs mer om våra Lucie-moduler genom att klicka här.

Om du redan vill välja en förkonfigurerad Lucie-soffa kan du istället klicka här.

Tyvärr har vi inga bäddsoffor i vårt sortiment, men våra soffor är djupa och har riktigt mjuka, härliga dynor som man sover jätteskönt i. 😴

Vi använder Svea Ekonomi som betallösning och erbjuder våra kunder ett flertal betalmetoder såsom kort, faktura, delbetalning, konto, och banköverföring med Trustly.

Tyvärr tar vi inte American Express om du lägger en order online, vilket vi däremot gör i vår butik.

Läs mer om våra betalningsvillkor här.

Våra möbler och mattor skickas med hemleverans och frakten kostar 1500 kr. Bor du i Stockholm eller inom Mälardalen ingår bärhjälp, montering och bortforsling av emballage. I övriga Sverige levererar vi till tomtgräns/trottoar.

Du kan även välja att hämta ut din vara själv från vårt lager, vilket såklart inte kostar någonting.

Kuddar, plädar och övrigt detaljsortimentet skickas till ditt närmaste utlämningsställe och fraktkostnaden ligger på 59 kr.

Vi försöker packa våra varor så effektivt som möjligt och har därför placerat benen inuti våra möbler under transport.

För våra Luca-soffor finns ben och skruvar inuti det lösa armstödet.

För våra fåtöljer och bänkar hittar du benen genom att öppna dragkedjan på produkternas undersidan (täckt med svart tyg).

Alla våra möbler är egendesignade, handgjorda och tillverkas i Polen. Våra textilier är av högsta kvalitet och kommer från Italien.

Vi rekommenderar alltid att kemtvätta våra möbler. Mer utförlig information om skötsel hittar du här.

Alla våra möbler (förutom Luca Original och Luca Grande) levereras färdigmonterade.

Luca sofforna levereras med ena armstödet av, som behöver monteras efter leverans. Skruvar, fästen samt bruksanvisning medföljer.

Blanca-soffor, Carla-fåtöljer och Ester-bänkar levereras utan monterade ben. Dessa finns paketerade och förvaras under transport i ett fack i sitsen.

0
Din varukorg
Din varukorg är tomTillbaks till shoppen
Lägg till